Ya Rabb..

Ya Rabb..

Tuesday, September 21, 2010

Pesona sebuah pernikahan

~kenangan terindah~
Bismillahirahmanirahim..
salam ukhwah tuk semua..

Alhamdulillah, kini genap seminggu saya bergelar zaujah bt suami tercinta..berstatus isteri, menantu dan Puan..ye, Puan Aima Nazihah..sy baru bertatih dalam sebuah fasa baru..fasa perkahwinan..masih jauh perjalanan yg bakal dilalui..nsht umiabi dan mentua sy pegang erat2 sebagai bekalan dlm diri..mg kami dikurniakan kesabaran yg kuat dlm menempuh segala mehnah yg bertandang nanti..

Terlalu indah tiap detik bersama..gelak tawa dan usikannya cukup menenangkan jiwa yg resah, mengusir segala lara yg terpendam. Abg selalu ckp, "you are my wife, my friend and my strength". Tiap kali teringt kata2 indah tu, sy tersenyum sorg2..insyaAllah, sy tekadkan hati tuk jd seorang teman hidup terbaik tuk dirinya..thanks syg, kerana sudi membahagiakan diri ini..saya ingin menjadi isteri solehah, penyejuk mata dan penawar di hatinya bt selamanya..insyaAllah.


Kalau dulu cinta bergelora bagai deruan ombak menghempas pantai, kerana berlabuh mencintai seorang insan yang belum tentu lagi menjadi milik kita, tapi sekarang cinta yang bergelora itu semakin tenang ibarat ombak yang berlabuh di pantai yang landai..alhamdulillah, hikmah sebuah perkahwinan itu adalah suatu ketenangan..anugerah ketenangan yg sukar ditukar ganti..

Berjauhan? sayu hati bila mengucup tgn suami saat dia bertolak pulang ke kelantan smlm..saya cuba menahan mutiara jernih ini mengalir di depannya. saya xnk suami susah hati..tp airmata ini gugur juga tatkala keretanya hilang jauh dr pandangan..hm, Kalau dulu, saya hanya seorang pelajar, tapi kini bezanya saya seorang pelajar dan isteri. Saya kembali ke jitra utk meneruskan sisa-sisa perjuangan. Biarpun jasad berjauhan, tapi hati tetap melekat, hmpir dgnnya.. Saya dipagari dgn nasihat-nasihat suami yang menginginkan kebaikan pada diri saya. Alhamdulillah, saya amat bersyukur kerana dikurniakan jodoh yang baik, yang dapat mendorong saya utk memperbaiki diri ke arah yg lebih baik. Tambahan lagi, semangat utk belajar begitu membara, bahkan saya begitu mengharapkan agar dpt menghadiahkan kejayaan yang bermakna utk suami, ummi abi dan mertua.

Di sini, saya titipkan ucapan teristimewa bt keluarga tercinta, umi abi, abe2, kakak2 ipar, adik2 trima kasih tuk segalanya..begitu juga tuk ma, abg2 ipar, kakak2 ipar dan ank2 sedara yg comel2, trima kasih sudi menerima kehadiran diri aima sbg ahli baru dlm keluarga .

Buat shbt2 yg sudi hadir memeriahkan mjlis, terima kasih yg amat..bt akhwat tersayang~ mah, anie, kema dan anna..trima kasih ats khdiran kalian..tolong ema byk sgt..terharu2..cayunk korg sgt2..ukhwah kita selamanya.doakan kebahagiaan aima dan abg yean ye..(^_^)


4 comments:

  1. terasa bahagia aima menusuk ke dada saya.. alangkah indahnya apabila ikatan cinta disulam dengan ikatan kasih yang diredhai Allah.. semoga berbahagia ke akhir hayat.. tahniah..

    ReplyDelete
  2. thanks hajar, thnks riez..tumpang epi tgk gmbr2 tunang fariez..fariez cntik sgt..=)

    ReplyDelete
  3. Abe pong doh kawing 1 minggu jugok. Tapi hari-hari bbaloh, bukan berbaloh pantun, tapi isteri abe Lecturer, hari-hari kena lecture... hung, abe jealous kat adik sebab happy gitu mor. Ingin jugok happy serupo adik. Isteri abe tulah my wife, my strength, my beh freind forever, hari-hari abe kena keng ko dio... she is mucn more stronger then me... she is my strentgh ...

    ReplyDelete