Ya Rabb..

Ya Rabb..

Wednesday, February 29, 2012

Perkara yang merosakkan otak

Hari yang agak emosi..

Hmm..biasanya tiap2 hari, bila pukul 1.15 ptg je, kalau xde kokurikulum, sayala antara ckgu yg jenguk2 kete kt parking kt skolah tu..nk tgk kne block ng kete sape2 or x..klu x, nak balik la, apa lagi tunggu kan..hehe..tapi arini, rasa xde mood plak..klu balik awal pn, bkn buat apa sgt pn, pas smyg, tgk tv sat then tidoq..huhu..petang kul 4 baru siap2 wat preparation tuk ngaja esok harinya..cmtu rutin hari2..mmg ada housemate, tapi akhir2 ni dorg sbuk ng hal masing2..kdg2 kul 5 lbh bru balik dr skolah..cian gk tgk..hm..


hm..berbalik psl tengahri td, saya bawa diri sorg2, jalan2 kt dataran pahlawan dpn skolah tu..sebenarnya leceh klu jln2 hr skolah ni, mana xnye, bdk2 nyibuk je panggil2 nama kita..cikgu aima!!!..pastu dtg nk salam2 lg..layan jela..dh nama cikgu kn..bgus gk perangai dorg dr segi ni, tp klu dlm klas, boleh tahan..dh degil 1 hal, mls wt keje pn satu hal..sabau jela..

Tengok jam kt tangan, hm..Awal lg ni..jalan jela..lama duk membelek2 kt kdai fav..MR..D.I.Y..grap beberapa brg yg dirasakan perlu tuk hias klas jumaat ni..dh janji ng bdk2 nk bersihkn akuarium dlm klas tu..tpkse gk beli vase tuk gntikn yg dh pecah dlm klas...kali ni ckgu beli yg plastik jelah budak2 ye..klu beli kaca,kang pecah plak lg..pastu msuk tgk baju kt Al-ikhsan jap..nk cari baju nk bg kt incik darling,pusing2 lama jugak la, tp xde wrna yg dicari..dan xde yg bkenan..huhu..msuk watson,cm biasela..xsah x msuk watsons or guardian klu msuk shopping mall...hehe..best..

hm..belek2 x sedar dh pukul 2.30..hm, kena balik sbb x solat lg..sblum kua DP, singgah beli roti Mama yg best tu..tingat mkn ng darling aritu..tibe2 je rasa sebak time tu jugak..dh byr, cpt2 jalan kua..segan la kat kakak jual roti tu..sbb tibe2 je kua airmata dpn dia kn..mst dia terpinga-pinga, pk napela adik ni nk beli roti dia pn smpi nangis2..sy jwb dlm hati dahla ye kak.. "roti akak jual ni ada sentimental value kt sy"..hukhuk..hm..susah nak ckp..xde sape pn phm isi hati saya ni..saya btul2 rs sunyi..kosong je jiwa..msuk je dlm kete, sandar muka kt stereng, saya trus nangis puas2..saya btul2 rindu kt suami sy..cepatla masa berlalu..rasa peritnya nak tunggu lagi seminggu..uwaaaaaa.
ble dh ok sket, trus drive balik umah kt duyong..Oh..congested..kul 230 mmg peak hour..dlm harungi jammed tu, sy msih teresak2 sebenarnya..

Roti Mama yang sedap dan gebu
Sampai umah, smyg..nk buat keje, tapi sakit pale sbb nangis byk sangat..so naik katil, trus lena..sampailah terjaga sbb darling col 3g..thanks darling..love u..

Kadang2 ble belek isi blog ni, byk entry yg sedey, nangis2, touching2..huhu..ada yg ckp, nape kte nk heboh 1 dunia ttg perasaan x keruan kte, like a loser..jwpn saya~ x kesah la dik non..ni salah satu terapi jiwa saya..lain org, lain terapi nya..huhu..

wslm

Sunday, February 26, 2012

..

Dalam  kau rancak menyiram taman hati insan lain, jangan kau lupa membaja hati sendiri

Saturday, February 25, 2012

Tahajjud cinta- siti


Kau datang ketika duka
dan bintang bercahya
tunjukku ke jalan syurga
 Ku haus di tengah laut
lemas mencari tempat berpaut
kirimkan aku kekuatan
serta pedoman di kesesatan
Ku sunyi dalam gembira

perih pedih tanggung derita
sungguh aku bukan wali
yang suci dari hina dan benci

Terlalu lama aku mencuba
terlalu banyak
cinta yang ku damba
tiada yang sempurna
hanyalah fana
Tuhan, ampuni hamba-Mu

Ku rebah di dada malam
memecah dendam yang lama diam
ku tanggalkan baju dunia
dakapku dengan selimut syurga
ya Tuhanku hanya padamu
tempat mengadu segala rindu
limpahi ku rahmat kasihmu
dalam tahajjud cinta bersujud

Untaian kasih buatmu suami..

video

Tuesday, February 21, 2012

sweet expression..^_^

Teaser
Naughty
Foody...Yum Yum
Thinker
Innocent
Full of spirit
Angry
Crying
Yeayyy...happy

apples of my eyes

Anak-anak kecil itu adalah anugerah dan amanah dari Allah..kdg2, bila kita sedih, mereka bagaikan penawar bagi kita..telatah dan kerenah yg nakal dan comel2 tu mcm terapi tuk buat kita kekal tersenyum..nak tengok ank2 buah saya yang comel2 tu..yg belah darling ada 20 sumenya..tp alik saya ada 7 semuanya setakat ni..sangat comel..

si encem Amir Zaqwan
si comel Alya Husna

 si montel Ahmad Thaqif
Peace! Ahmad Nabil Fitri..yang paling manjaa , walaupun umo paling tua
Yang paling nakal Ahmad Naqib Adib
Saya bdk ala2 korea..yg putih melepak ni Amalin Yumni ^_^
Saya yang bongsu..yang paliinggg baik Ahmad Iman Ajwad
Comel kan dorang..bdk nakal memang slalu la kena cubit oleh cik ma dorg ni..cayang kamu sume..=)

Cik Puteh

Bismillahirahmanirahim..


Jumaat lepas, 16 februari alhamdulillah genap setahun myvi@cik puteh menjadi milik saya..camna bleh sedar setahun? sebabnya dah kena tukar road tax..hehe..cik puteh ni adalah antara harta yang paling saya sayang sebab jasanya yang terlalu banyak since saya dok melaka negeriku sayang, bandar berteknologi hijau ni..hukhuk..

Teringat awal2 posting 7 Februari 2011 yg lepas..tercampak sorang2 as lone ranger kt bumi melaka ni memang mendesak saya tuk miliki sebuah kereta tuk bergerak ke sana sini kan..terutamanya mestilah sebab keperluan tuk pergi sekolah setiap hari..saya bersyukur sebab darling amat memahami. so before darling balik semula ke kelantan, dia uruskan semua pasal rumah sewa dan kereta tuk saya..amat2 bersyukur sebenanrnya. kalaulah xde abg, xtaula nak survive cmne sorg2..sebak plak rasa bila terkenang semua tu..



seminggu jugak la saya kena tunggu sementara cik puteh comel tu bertukar menjadi milik saya..dan dalam seminggu tu jugakla saya terpaksa menumpang kwn sekolah. Kadang2 naik teksi..teringat psl teksi ni rasa nak meradang pun ada..mana x nya, kalau ikutkan jarak rumah sewa saya kat taman duyung emas dengan sekolah kebangsaan bandar hilir tu dalam 5.6km je kot..ikut perkiraan gps la kan..tapi mak aii, sewa sehala rm40..campur pergi balik ,dah jadi rm80..huhu..sengket..mujurla kesiksaaaan tu hanya seminggu je..alhamdulillah, bos kedai kete tu datang hantar kereta tu kat skolah pada 16 februari..syukur, lega..dan tergelong-gelong gak la masa awal2 bwk cik puteh..nak ckp amatur, agaknya la..sebab since dpt lesen, memang langsung x sentuh nk drive kereta..takut2..slalu gak la kena hon2..haha..maklumla dok bandar hilir ni mmg maha jammed jalan dia..congested road benda biasa yang terpaksa dilalui tetiap hari..



Dan masa awal2 tu gak la, bumper cik puteh dah tercalar..sorila cik puteh..tuan awak ni bkn x sayang awk, tapi ntah cmne boleh x perasan divider depan masa nak parking kat MP aritu..mujur gak darling x membebel2..baik sungguh ati incik darling..hihi..peace darling,jgn marah^_^

Moga cik puteh baik2 sentiasa..sayang awak..

Dear..
You came into my life on a simple way
Told me you love me almost everyday
Showed me happiness and made me smile
I started to love you after awhile.
My wish is that our love may never die
I wished that from the day we gave us a try
When I woke up this morning you were on my mind
Love you completely although they say love is blind.
Forever yours that's how I feel
I trust you completely for real


Sunday, February 19, 2012

Sirnanya hati..

Bismillahirahmanirahim..

Jejari itu begitu pantas menari di dada kekunci. Setia menguntai bicara, menyulam kata agar terubat keresahan yang mencengkam hati..

Sujudnya kini makin berlagu tangisan..dirinya dihimpit
 kesepian..walau masih ada teman-teman yang sudi menemani, semua itu tak mampu meruntun kehendak hati..


"Tuhan, aku tahu aku hamba kerdilMu yg cukup lemah..aku tahu, aku juga hamba yang dipilih olehMu tuk lalui ujian ini..Berikan aku secebis kekuatan, pasakkan utuh imanku, agar aku mampu terus berdiri, melangkah teguh dalam landasan yang Kau aturkan ini..kuatkan aku agar aku mampu berhenti merintih, berhenti meratap dalam tangisan yang tidak berkesudahan..aku bimbang, rintihan itu bakal menggoyahkan imanku, ratapan itu bakal menjauhkan aku dari pandanganMu.."
Ya Rabbul Izzati..
"Tiada siapa yang mampu memahami kemelut jiwaku..tiada siapa yang paling memahami gelora rasa yang menyiat dadaku ini melainkanMu..aku mohon Ya Tuhan..kurniakan kecintaan yang tinggi dalam hatiku berlandaskan agamaMu ini..tuntunlah hatiku agar aku tidak mudah goyah biar setinggi mana ombak melanda, biar seganas mana badai masalah menghempas hidupku..tanamkanlah sauh ketetapan imanku, agar kapal iman ini tidak berganjak haluan..biarkanlah badai dan ombak itu pergi begitu sahaja tanpa sedikit mencalarkan jasad kapal kehidupanku.."
Tuhan,
"Andai semua ini takdir yang Kau tentukan untukku..aku redha menerimanya sebagai sebaik-baik ketentuan untukku..aku mohon, terangi hatiku yang sirna ini dengan kasih sayangMu yang tidak pernah kunjung malap..Ya Allah, kuatkanlah ikatan kasih sayang dalam hati insan yang aku cintai..kurniakan kesejahteraan untuk insan-insan kesayanganku.."

Titipan bicara untukmu suami..jujur dari hatiku, aku terlalu takut akan sebuah kehilangan..jarak yang memisahkan cukup menyeksakan hati kecil ini..mengharapkan abg lebih memahami. aku dambakan dirimu sebagai pelindung di saat aku dihimpit ketakutan, sebagai kekuatan tika aku benar-benar kerapuhan. saat duka bertandang, aku perlukanmu utk melepaskan tangisan di bahu yang cukup memberi aku erti ketenangan..kerana di situ juga letaknya kekuatan untukku.."
Jauh sekali untukku mendesak, namun cuba abg selami jauh ke dasar hati, tegarkah kita utk terus begini..bilakah noktah kesudahan episod keperitan ini..
Dibayangi resah..
Ya, aku percaya tentang sebuah kehebatan cinta, namun aku juga takut tentang kerapuhan sebuah cinta.


Doa diaminkan..Dia menyeka airmata yang mengalir di pipinya. makin diseka, makin mutiara jernih itu seakan tidak mahu berhenti..
"Angin, sampaikan rinduku padanya..andai bayu menyentuh pipimu abg, itu tanda salam yang sarat dgn rindu cintaku", hatinya berbisik perlahan..cukuplah airmata..jauh di sudut hati, dia menanam nekad untuk tidak mahu meratap, merintih seperti sebelumnya..dia percaya, Allah itu Maha Adil..bahagia sememangnya sedang menanti. cuma dia tidak tahu bila kan tiba saat itu..
Ya Allah..hadiahkan pelangi indah yang menjadi igauan tidurnya setiap hari..perkenankanlah Ya Tuhan..yang Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui..





Wish You Were Here

Wednesday, February 15, 2012

andai ini takdirNya..

Bismillahirahmanirahim..
Alhamdulillah, setinggi-tinggi syukur kpd Allah kerana masih memberi sisa nafas tuk saya terus berdiri teguh di atas bumi Allah ni..

Alhamdulillah juga kerana saya semakin sihat dan kuat tuk teruskan hidup demi insan-insan tercinta. terlalu byk mehnah Allah yg saya rasakan berat untuk dipikul di atas bahu yg lemah ini..Jujur saya katakan, hati saya terasa begitu rapuh saat itu...missed miscarriage?ye, 30 jan 2012..saya kehilangan permata hati yg hmpir setahun lbh sy nanti..ini ujian terbesar yg sy alami seumur hidup..Hmm..hari tu, masa bangun tidur then nk bersiap ke skolah, sy bagai nk pitam ble darah begitu byk keluar..terus call darling, darling ckp kena pergi a&e terus..terduduk di katil, saya kaku..xtau nak buat apa skrg..bila dh nekad nk gi hospital, sy call PK tuk inform sy xdpt gi skolah dlm kdaan gini. houstmte dh pegi skolah,niat ht nk drive sndr tuk pegi A &E gmen mlaka.tp bila dh pegang stering,seyes sy xmampu..lemah sgt..tgn dh shaking.ya Allah...kuatkan hatiku..


Nak x nk, tpkse call kak ai..mjur ade kakak housemte yg sudi hntar ke hospital..dan syukur alhmdulillah kehadiran kwn rpt darling bt sy yg keseorangn sedikit tenang..dr aswad dan dr warith..ble selesai hal kt A&E, trus naik wheelchair ke O&G..saat specialist scan, tgk fetus echo dh xde, luluh rasa ht..sy menangis semahunya..baby dah xde..='(..saat tunggu di O&G, airmata bagaikan xnak berhenti. saya dah tak kesah ble banyak mata2 yang memandang masa tu..saya betul2 rasa keseorangan.."abang, ayang nak abang..ayang betul2 perlukan abang'..abang warith dan abg aswad tak putus memujuk dan memberi semangat..tapi ntahlah, kata2 dorg bagaikan berlalu ke telinga sahaja..dlm kepala saya, saya hanya perlukan suami saya..

kul 9 pg, sy admitted kt wad tuk procedure er poc mlm nt..airmata bagai xnak berhenti mengalir..nurse2 yg masuk nk check BP, tiap kali dorg masuk, tiap kali tu gk la, dorg ckp..> nape menangis gini puan..sabar byk2 ye..panggilan dr umi,abi,maa masih xmampu btkn airmata ini berhenti tumpah..abe2 kakak2 kwn2 juga trus bg sy  semangat..

Alhmdulillah, kul 3 ptg, darling saya sampai ke hospital..saat peluk tu jgk, saya menangis semahunya..namun, kehadiran abg, cukup buatkn hati saya tenang dan redha..saya sedar, sememangnya dia kekuatan saya..siap boleh posing peace ambik gmbr atas katil spital tu..huhu..after a brief discussion, darling setuju tuk bt erpoc atau nama lainnya D & C..2 jam b4 msuk OT, dr Aruna masukkn ubat thru' vagina..kesannya Ya Allah..rasa nak mengelepar sakitnya..darling ckp, sabar..sabar..sabar.ya saya dh bersedia nk lalui saat genting ni..dan kul 7 mlm, sy ditolak masuk OT..bila sedar, dh siap alhmdulillah..sumenya berjalan lancar..kehadiran kwn2 rpt darling kak aimy, abe jie, abg aswad dan abg warith bt bilik wad tu gamat jp..hehe..klaka tul dorg tu..ilang rs duka jap..

Esoknya, alhamdulillah tghri tu dh dpt discharge..lega, so mc 2 minggu..sambung cuti lagi..cmpur ng CNY aritu, means hampir sebulan sy cuti..awal2 tu, dok umah maa..ble darling pegi keje, sy btul2 sunyi..terperap dlm bilik..menangis..menangis..ntahla..semi concious..sy xtau nape jadi gitu..menangis sampai tertidur..ble terjaga, darling dah balik kerja.dia kejutkan tuk ajak saya makan..tp saya x lapar..saya x nak makan..menangis je kerja..airmata ni x kering lagi kot.huhu..kesian dia, sy tau darling cukup sabar dgn kerenah sy..saya tau dia cukup risaukan saya..hm, darling decide tuk hantar sy balik kt umah umi abi..


Sampai umh kt gm, abi umi dh menunggu..lama abi dok pujuk saya..abi ckp jangan la dukacita lagi..setiap tkdir Allah tu memang yg terbaik tuk kita.mungkin selama ni saya dok doa tuk dptkn yg terbaik , yg sempurna..abi ckp mungkin baby tuk x sempurna, sbb tu Allah ambik dia semula..hati saya bagai terpujuk dengan kata-kata abi..ye, saya x boleh terus berduka gini..sikap saya buatkn sume org risau terutama darling saya..saya harus redha tuk lepaskan baby tu dari hidup saya..kehadirannya dlm rahim ini mungkin hanya sebentar, namun cukup tuk dia menjadi kenangan terindah buat seorang wanita yg sekian lama menanti tuk bergelar seorang ibu seperti saya..saya harus lepaskan dia dengan redha..


Dok umah umiabi, kesunyian tu bagai terubat dengan kerenah nakal ank2 sedara yg comel2 nabil dan adib..ada je benda nk bergaduh dorg ni.bising tul umah..bdk laki, asyik nk jd hero memanjang..hm..mmg xde masa nk menyendiri, tiap masa dorg nk berkepit ng kita je..ble peluk baby ajwad yg masih kecil tu buat sy teringt pada baby saya..sy usap perlahan perut sendiri.."baby, ibu tak sempat nk peluk baby, maafkan ibu,sayang.."
airmata menitis lagi..='(


Confinement period?huhu..biasala, dpn umi mmg la xsentuh mknn yg dilarang, tp bila ng darling sume bnda sy mkn..yg xleh lupa, kena minum ubat pucuk daun bunga tanjung+ibu kunyit+beras..org tua2 ckp nk bersihkn dalaman..pahitnya ya Tuhan..yang masuk tekak dan keluarnya sama banyak kot..termuntah2 dibuatnya ms first time minum tu..tp bila dh 2nd 3rd, dh ok..terus segelas air tu leh msuk tekak dengan smoothly..=)..nak cepat sihat, kena mkn ubat la kan..tmbh ng ubat hospital lg..dh la besar2..adoi..tahan jela mkn sampai abes..

Alhamdulillah, arini dah start msuk keje..terharu bila ank2 murid sy yg nakal tu ckp lama tul tcer aima xde..rindu la katanya..dr jauh lagi dh memanggil2 tcer aima dh balik..huhu..time cuti kt umh aritu pn,ada yg call2 tnya kaba ckgu dorg ni..syukur, p n p berjalan seperti biasa..dan sememangnya tempoh 2minggu tiada kt skolah btkn kerja saya mmg byk melambak2..sabar jela..dh tugas..kenala settlekan..

Dan minggu ni juga, saya tak keseorangan..happy sangat bila abang sudi temankan seminggu kt sini..saya mmg epi dan seronok bila abg dtg melaka..sebabnya dia jauh dr keje dia yg sibuk tu..dan perhatian dia milik saya seorang sepenuhnya tanpa gangguan..24 hours..ecewah..best sgt..



Apa pun, doa saya moga ada sinar bahagia pada masa mendatang..pelangi indahku?..mg impian tuk hidup sebumbung,bina hidup berkeluarga bersama suami tercinta termakbul dlm masa terdekat..saya x kuat kala dia jauh dari sisi..betul, saya terlalu lemah sebenarnya walaupun kdg2 terpaksa berlagak kuat agar dia x susah hati sbb risaukan saya..Tuhan, kabulkan doaku ini..amin..