Ya Rabb..

Ya Rabb..

Tuesday, February 21, 2012

Cik Puteh

Bismillahirahmanirahim..


Jumaat lepas, 16 februari alhamdulillah genap setahun myvi@cik puteh menjadi milik saya..camna bleh sedar setahun? sebabnya dah kena tukar road tax..hehe..cik puteh ni adalah antara harta yang paling saya sayang sebab jasanya yang terlalu banyak since saya dok melaka negeriku sayang, bandar berteknologi hijau ni..hukhuk..

Teringat awal2 posting 7 Februari 2011 yg lepas..tercampak sorang2 as lone ranger kt bumi melaka ni memang mendesak saya tuk miliki sebuah kereta tuk bergerak ke sana sini kan..terutamanya mestilah sebab keperluan tuk pergi sekolah setiap hari..saya bersyukur sebab darling amat memahami. so before darling balik semula ke kelantan, dia uruskan semua pasal rumah sewa dan kereta tuk saya..amat2 bersyukur sebenanrnya. kalaulah xde abg, xtaula nak survive cmne sorg2..sebak plak rasa bila terkenang semua tu..



seminggu jugak la saya kena tunggu sementara cik puteh comel tu bertukar menjadi milik saya..dan dalam seminggu tu jugakla saya terpaksa menumpang kwn sekolah. Kadang2 naik teksi..teringat psl teksi ni rasa nak meradang pun ada..mana x nya, kalau ikutkan jarak rumah sewa saya kat taman duyung emas dengan sekolah kebangsaan bandar hilir tu dalam 5.6km je kot..ikut perkiraan gps la kan..tapi mak aii, sewa sehala rm40..campur pergi balik ,dah jadi rm80..huhu..sengket..mujurla kesiksaaaan tu hanya seminggu je..alhamdulillah, bos kedai kete tu datang hantar kereta tu kat skolah pada 16 februari..syukur, lega..dan tergelong-gelong gak la masa awal2 bwk cik puteh..nak ckp amatur, agaknya la..sebab since dpt lesen, memang langsung x sentuh nk drive kereta..takut2..slalu gak la kena hon2..haha..maklumla dok bandar hilir ni mmg maha jammed jalan dia..congested road benda biasa yang terpaksa dilalui tetiap hari..



Dan masa awal2 tu gak la, bumper cik puteh dah tercalar..sorila cik puteh..tuan awak ni bkn x sayang awk, tapi ntah cmne boleh x perasan divider depan masa nak parking kat MP aritu..mujur gak darling x membebel2..baik sungguh ati incik darling..hihi..peace darling,jgn marah^_^

Moga cik puteh baik2 sentiasa..sayang awak..

No comments:

Post a Comment