Ya Rabb..

Ya Rabb..

Wednesday, September 22, 2010

Menikmati cinta halalmu


Saya bangga dgnnya, Dengan sekali lafaz yg lancar, saya kini menjadi miliknya yg sah..thanks abg..

 " Jika Allah mencintai seorang hamba, maka Allah memasukkan kecintaan ini ke dalam hati para malaikat. Jika Allah membenci terhadap seseorang hamba, maka Allah memasukkan kebencian ini ke dalam hati para malaikat, kemudian memasukkannya pula ke dalam hati manusia"
                                                                                                                           ( Riwayat Anas)

~benar, walaupn perkenalan kami hanya seketika, namun apabila menginjak ke alam perkahwinan, saya semakin jatuh cinta dengannya..jatuh cinta dgn kebaikannya, jatuh hati dgn cara suami melayan saya..rindu makin hari makin merimbun, sayang makin hari makin mekar dlm taman hati..terima kasih syg..

Doa tuk pengantin..

Barakallahulakuma wa baraka alaikuma wa jama’a bainakuma filkhair
"Semoga Allah memberi berkat kepada mu dan atasmu dan menyatukan kamu berdua dalam kebaikan"
                                                                                  (riwayat Abu Daud)

Seusai  solat mgrib td, seperti biasa, menjadi rutin tuk saya mmbaca Al-Quran bersama terjemahannya..ayat terakhir helaian yg sy baca td, menarik perhatian..terpaku seketika..ya, doa nabi Zakaria yg menginginkan zuriat yang soleh, lalu Allah kabulkan dgn menganugerahkan isteri Nabi Zakaria mengandungkan Yahya..

" Wahai Tuhanku, jgnlah Engkau biarkan daku seorang diri (dengan tidak meninggalkan zuriat) dan Engkaulah jua sebaik-baik mewarisi"
                                                                                 (Surah Al-Anbiya : 21:89)

Walaupun usia pernikahan saya baru menginjak usia seminggu, tp x dpt dinafikan kerinduan untuk memiliki zuriat semakin merimbun mekar..titipan doa sentiasa membasahi bibir saya dan suami..anak-anak itu harta yang tak ternilai. ia menjadi saham akhirat yang paling berharga jika bijak dididik dgn iman. akhlaknya akan menyuburkan alam dgn warna-warni kerahmatan. doanya akan menjadi teman kesepian di alam barzark.. MasyaAllah, indahnya memiliki zuriat..lambat atau cepat, Allah swt lebih tahu hikmahnya..yg penting, terus positif, berharap dan bersangka baik dgn Allah swt. hati akan bahagia menghadapi apa jua kehendaknya..insyaAllah..

3 comments:

  1. insya allah aima..indahnye..tenang buka blog aima ni..
    moga bahagia ke akhirat~

    ReplyDelete
  2. betol2. seronoknye bace pengalaman jd pengantin baru aima ni.. smoge bahagie sampai syurga~ :)

    ReplyDelete
  3. erin & dalila~ thanks sudi mendoakan aima..=)

    ReplyDelete